Recent Replies

Recent Topics

Pescuit la Portile de Fier

Acasă Forumuri Pescuit pe Dunare Pescuit la Portile de Fier

Acest subiect conține 6 răspunsuri are 2 voci și a fost actualizat ultima dată de Catalin Catalin acum 1 săptămână, 4 zile.

Vizualizare 7 articole - 1 la 7 (din 7 în total)
  • Autor
    Mesaje
  • #8632
    Catalin
    Catalin
    Keymaster

    Zona de la Cetate este renumita pentru locurile bune de somn dar si pentru alte specii precum avat sau scrumbie. Cert este ca acolo apa Dunarii nu este atat de mofturoasa precum este in zona joasa, apropiata de Delta, zona care aduna toate raurile din campie si mizeriile aferente.

    #8633
    Catalin
    Catalin
    Keymaster

    A inceput sa se prinda somn la Cetate. Cristina, ce parere ai, e pe bune sau nu?
    Multumesc pentru mufa, am ridicat-o si se potriveste. Urmeaza sa vad ce stie sa faca pe apa cand ies…

    #9306
    Catalin
    Catalin
    Keymaster

    Sunt informatii ca a inceput sa se prinda scrumbie pe sectorul dintre Gura Timocului si Severin.

    #9316
    Catalin
    Catalin
    Keymaster

    Imagini cu scrumbii prinse la taparina in zona Gruia

    #11500

    Iulian
    Participant

    Probabil ca multi care pescuiesc in zona Portile de Fier 2 habar nu au ce se afla in adancurile Dunarii sau istoria cat de cat recenta a acestor locuri. Am sa va prezint mai jos ce sa intamplat cu flota Nazista de aproximativ 170 de nave care au fost scufundate in Dunare sa nu pice pe mana Rusilor.

    O flotă a Germaniei naziste scufundată în Dunăre în septembrie 1944, încărcată cu tone de explozibili, s-a transformat într-un pericol ecologic pentru marele fluviu european la trecerea sa prin Serbia, relatează EFE.

    ‘Este o realitate faptul că în acea parte a Dunării se navighează pe propriul risc’, a declarat agenţiei spaniole de presă Dusan Vojvodic, co-regizor şi scenarist al unui film documentar despre scufundarea flotei naziste de la portul sârb Prahovo, realizat în septembrie 2012.

    Acest documentar reprezintă intenţia cea mai serioasă de până acum de a clarifica misterele care încă mai înconjoară operaţiunea ‘Donau elf’, în care au fost scufundate peste 170 de nave germane pentru a evita să fie capturate de armata sovietică.

    Această secţiune navigabilă nu figurează pe hărţi, iar navele circulă conduse vizual de un căpitan de la un turn din apropiere de hidrocentrala Djerdap II (Porţile de Fier), între Serbia şi România.

    Date oficiale arată că există 213.000 de tone de nave de război scufundate, potrivit lui Vojvodic, care a apelat la experţi în navigaţie, tehnici militare, arheologie subacvatică şi explozivi şi a studiat arhive sârbe şi germane pentru realizarea documentarului său ‘Tajne dunavskog vilenjaka’ (Secretele elfilor Dunării).

    Navele flotilei Dunării şi Mării Negre, care s-au retras sub comanda amiralului Paul Willy Zieb, au fost scufundate într-o operaţiune secretă între 5 şi 7 septembrie 1944 pentru a nu cădea în mâinile sovieticilor. Navele scufundate, între care nave de război, dragoare, cargouri maritime şi fluviale, precum şi o navă spital, trebuiau să blocheze trecerea armatei sovietice. De atunci ele reprezintă un obstacol pentru navigaţie în secţiunea respectivă. Epavele se întind pe o distanţă de cinci kilometri şi se află la mai puţin de un kilometru de hidrocentrala Porţile de Fier II, într-o zonă de mare valoare ecologică, pentru că acolo se reproduc sturionii şi alte specii, care nu pot merge mai mult în amonte din cauza centralei.

    Se pot face doar presupuneri cu privire la cantitatea materialului exploziv, dar cu siguranţă sunt sute sau mii de tone. Este într-adevăr un mare pericol, spune documentaristul.

    Au fost puţine încercări de a soluţiona problema, iar în 2006, Uniunea Europeană a finanţat o misiune de explorare de recunoaştere pentru a evalua riscurile retragerii epavelor. Navele au fost scufundate în diferite puncte una faţă de alta pentru a închide fluviul şi, de-a lungul deceniilor, în jurul lor s-au format grinduri care par ireale.

    Potrivit lui Vojvodic, există un plan european de a scoate la suprafaţă 20 de nave, pentru a extinde căile navigabile. Scoaterea lor ar însemna costuri mari, potrivit unor prime evaluări – de peste 13,5 milioane de euro -, şi o mare provocare tehnologică.

    Dispozitivele explozive, minele sunt încă active, pentru că au fost concepute să rămână mult timp sub apă. Acum sunt acoperite de straturi de ierburi şi alge. Iar cele care se află sub nisip vor rămâne acolo pentru totdeauna, a mai spus Vojvodic.

    #13431
    Catalin
    Catalin
    Keymaster

    Pescuitul scrumbiei de Dunare este in plina desfasurare in zona PF. Foarte multi pescari si majoritatea lor nemultumiti. Peste din ce in ce mai putin de la an la an…

    #14126
    Catalin
    Catalin
    Keymaster

    De cateva zile e mare agitatie pe Dunare in zona Cetate-Portile de Fier fiindca a inceput sa manance scrumbia.

    Tin legatura cu cativa prieteni dar m-au tot sunat si pescari dornici de taparine pentru scrumbie. In perioada asta putini legatori mai stau la masa de lucru, in general majoritatea prefera sa lege taparinele iarna cand timpul liber este mai mult.

    Un pescar se lauda cu 30 kilograme de la ora 8 pana la 10 si asta de pe mal. Acum o fi lauda sau o fi lacomie Dumnezeu stie.

    Observ ca pe grupurile de pescuit de pe FB e liniste de mormant, probabil  toti au aflat dar se ascund unii de ceilalti crezand ca vor fi ei primii sau chiar singurii acolo numai ca vor avea o mare surpriza…

    Personal ma dispera aglomeratia si lacomia. In plus am de mers 400 kilometri pana acolo iar pana la Tulcea am doar 300. Diferenta ar fi ca in Delta am sute si mii de hectare de liniste si singuratate, plus peste dar fiecare cu placerile lui.

Vizualizare 7 articole - 1 la 7 (din 7 în total)

Trebuie să fii autentificat pentru a răspunde la acest subiect.

Comments are closed.