Recent Topics

Probleme si solutii

Motorul de barca, precautii, probleme, rezolvari

Dragilor, probabil stiti ca am un Mercury 4HP in 4 timpi si ca bat cu el Delta in lung si in lat. Inchiriez o barca din Delta si in ultima vreme oglinda ei s-a cam deteriorat. Am reparat noi ce s-a mai putut dar cert e ca din cand in cand sau la accelerari bruste incepea sa se ridice motorul din menghina. In fine cu atentie si mers usurel il vedeam ridicat si il aranjam la locul lui. Totusi pe un canal din neatentie a cazut in timpul mersului in apa…

Sfaturi de la un patit si un mecanic vechi, fost posesor de Dacia 1300:

-inainte de a porni cu barca la drum verificati uleiul in motor. La transport sau depozitare se pot intampla multe. Mie odata mi l-a aruncat pe evacuare din pricina unei probleme de carburatie, cui pontou intepenit

-legati motorul de barca cu un capatai de sfoara, nu e mare lucru dar merita. Noi asa am facut si ne-a scutit de alte multe necazuri

-prindeti cablul de siguranta de pantaloni sau vesta ca in caz de cadere a motorului sau a ta in apa, motorul sa se opreasca. Noi nu am facut asa…

-dupa pornire uitati-va daca functioneaza pompa de apa, uneori se mai infunda si nu dureaza mult sa se caleze motorul, am patit si am salvat motorul

Bun, astea sunt lucruri elementare de care trebuie avut grija la fiecare utilizare. Cum ziceam noi nu foloseam siguranta si atunci cand a cazut motorul in apa a continuat sa mearga un timp. Nu mult fiindca l-am scos relativ repede dar intre timp el se si oprise singur… E simplu, in loc de aer el a aspirat apa pe care in amestec cu benzina a bagat-o in camera de ardere. Pentru ca amestecul asta benzina/apa nu se comprima si nu explodeaza motorul s-a oprit. 

Primul lucru in astfel de cazuri e sa il montam la locul lui in suportul oglinzii si sa evaluam cu mult calm pagubele.

-scapam de apa care e la vedere, uscam tot, fisa, cabluri… si stergem tot cu hartie de bucatarie care absoarbe apa foarte bine

-verificam uleiul sa fie la acelasi nivel de dinainte si sa aibe aceeasi consistenta

-scoatem bujia si o uscam

-desfacem surubul de golire carburator si scurgem tot continutul intr-un recipient. Nu in apa!!!

-cu somoioage de hartie prin orificiul bujiei uscam camera de ardere

-tragem usor de sfoara ca sa vedem daca se rotesc piesele si prin astuparea orificiului bujiei cu degetul aflam daca avem compresie. Daca avem e bine si inseamna ca nu am distrus elemente care nu pot fi reparate pe loc gen supapa, pana transmisie…

-verificam bujia daca da scanteie, o punem in fisa asa scoasa din camera de ardere si o lipim la masa cu partea metalica filetata. Daca tragem de sfoara usor si se vad scanteile pe electrod e bine

  1. Daca toate astea sunt bune, totul e uscat si super uscat, punem bujia la loc, fisa, amorsam carburatorul si motorul trebuie sa plece. La noi a durat cam o ora din pricina barcii pline, a stresului ca ne apuca noaptea pe un canal fara loc de oprire si campare… dar in final a pornit, l-am turat incet, l-am tot ascultat si cand am fost convinsi ca e la parametri normali am pornit la drum
  2. Daca ceva din toate astea nu corespunde atunci e mai grav si e cazul sa sunati un prieten. Nu il scoateti din apa si va apucati sa trageti la sfoara ca sa il porniti imediat!!! Am vazut si filmul asta si e cu final trist. Din lipsa posibilitatii de compresie se va rupe pana distributiei si se lasa cu demontare totala, adica ceva gen service…

Leave a Reply